fredag 16. april 2010

Fristende sjokolade...

Fått en bok til bursdagen som er farlig å bla i. Sjokoladesuget melder seg så til de grader når du blar i denne.







Mmmmm...noen andre enn meg som ble fristet?

Gleder meg til å teste ut noen av oppskriftene.
Hvordan er det egentlig med deling av oppskrifter på blogg? Bryter en opphavsretten om man legger ut et par oppskrifter?

 I oppskriftene der en skulle lage paibunner osv. står det at en skal legge bakebønner oppi. Hva i all verden er det?
Noen som vet?

Jeg er altså helt håpløs når det gjelder mat. Mange ingredienser jeg aldri hadde hørt om en gang. Men jeg prøver å utvide min kunnskap når det kommer til matlaging. Fremdeles er jeg i kategorien; Lenge leve Toro!

4 kommentarer:

  1. Om eg blei frista e vel tidenes underdrivelse :-) Nam! I kveld får eg nøya meg med ferdigprodusert sjokolade.. Godt det òg, (u)heldigvis!

    SvarSlett
  2. Takk for koselig besøk på bloggen og boktips!
    Hus på Klepp altså? Kjenner du til Siv Iren Laland da kanskje? :) "Lillesøstra" mi!

    Koselig blogg du har også!

    Klem Marianne

    SvarSlett
  3. Takk for så fine ord om min blogg! det gir enda mer inspirasjon. nå er det lenge siden jeg har laget noen GDS-innlegg og føler jeg må komme på noe snart...
    skal se om får tattuutfordringen. akkurat nå er jeg på vei ned i kjelleren for å male et lerret. kan jo også bli en gds, men dog noe enkelt.
    ha en super helg!

    SvarSlett
  4. Godt du likte den:)

    Bakebønner er eit ubrukelig amerikansk konsept (har eg fått forklart av nokon derfrå). På Mississippi-paien betyr det i praksis at desse bønnene fungerer som lodd oppå bakepapiret når du steiker paibotnen - du kan altså like godt bruke småstein:)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails