tirsdag 8. juni 2010

"Du kødde me meg!!"

...Var det jeg sa da jeg fikk følelsen av julaften i dag! Nei vent, BEDRE enn julaften!

Slekt av mannen min, har arvet et hus, og nå skal de rydde opp inni der! Litt av en jobb! Den som budde der har jammen spart på alt! Og jeg mener ALT! Og jommen er jeg glad for det! Fikk en telefon om at jeg måtte kjøre til huset og plukke med meg stoff. Det var kjoler, sengtøy og metervare i lange baner. De fikk vite at jeg sydde, så de ringte og sa jeg kunne forsyne meg av det jeg ville! Oh glede!

Hun hadde sikkert ti-femten pelskåper hengende, og jeg fikk den som henger her.
Jeg er vel egentlig ikke noe pelsmenneske, men det er jo for galt å la alt gå til Fretex....hehe
Og sjekk den stappfulle bossekken med stoff! Og for et stoff!!! Jeg blir høy! ;)




Og dette er ikke enden på visa! På høgloftet fikk jeg også komme opp. Det var da jeg utbrøt: Du kødder!!

Cathrineholm...Grete Prytz Kittelsen...Forstår du....Jeg sa at dette måtte hun for all del ikke hive. Hun sa at jeg kunne få det! Jeg sa det var verdt en del penger. Hun sa fremdeles at jeg kunne ta det. Jeg sa at jeg ikke kunne ta imot! Hun sa at jeg skulle ta imot!
Jeg ga meg først! ;)

Og jammen er det mer...

og mer....
og enda mer...

Hele samlinga samlet på mitt bord!
 Grytene kan faktisk brukes på min induksjonsovn, noe jeg ikke trodde.
Hadde du brukt grytene, eller spart de? De er bare såå lekre!

Som du sikkert forstår har jeg enda ikke landet!
Sitter her og smiler og er hoppende glad!

(Har også plantet litt ute i dag, men det innlegget kan lett vike for dette! ;))

Nå skal jeg ta runden og se hva dere har blogget om i dag. Gleder meg!
Ha en strålende kveld!

17 kommentarer:

  1. Salte bananer, så fantastisk! Det var nesten som hjertet mitt stoppet ved synet av alle de Cathrineholmtingene! Jeg synes du skal bruke dem, det kommer til å gi deg masse glede hver dag:)

    SvarSlett
  2. For en fantastisk samling med stoff du har fått tak i. Jeg forstår godt at du er overlykkelig og fremdeles litt "høy", det hadde jeg også vært.
    Grytene var jo bare helt nydelige, jeg synes virkelig du skal bruke dem.

    Trine

    SvarSlett
  3. Å fysøren!!! Fikk høy puls av disse bildene! Så utrolig heldig heldig heldig du er! Og jeg er skikkelig skikkelig skikkelig drit misunnelig som jeg ikke har vært før tror jeg! vanvittig!!

    SvarSlett
  4. Å jøye meg....heldige du da :-) Noe sånt kunne jeg levd lenge på!!! Kos deg med de fine gavene og bruk grytene du!

    SvarSlett
  5. Heldige, heldige, HELDIGE du!!!!!
    Jeg er råmisunnlig!!!!
    Noe slikt hadde jeg også levd leeenge på:)

    SvarSlett
  6. He he he, din vanvittig heldiggris. Cathrineholmlkjelane er til å dø for. Skjønar godt at du ikkje landar i kveld :) Eg hadde definitivt brukt dei, ting er til for å brukast ikkje sparast på er mitt motto :)

    Og dei mengdene med stoff. Jeeeeezuz. Eg har så mange mengder stoff sjølv, og får ikkje brukt så masse om dagen, så eg må takke nei til bytte føreløpig :) Skamgler meg til å sjå kva du tryller fram iallefall :)

    Ha ei god natt, klem

    SvarSlett
  7. Så heldig du var. Nydelige stoffer. :-)

    SvarSlett
  8. Jamen gud, sikke da en fangst. Det var da bare helt, helt, helt utroligt at finde alt dette samlet på et enkelt sted! Ih altså, hvor dejligt for dig! Der er adskillige smukke, smukke tekstiler imellem, og gryderne er jo forrygende skønne! Tillykke, og tak for kikkekt. Blev helt glad ;)

    KH Helle

    SvarSlett
  9. Så heldig du har vært! Jeg hadde tatt grytene i bruk.

    SvarSlett
  10. HELDRIGGRIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
    så mye flott da...*missunlig*
    Kos deg me stoffet,blir sikkert masse fint av det:)
    ha en forsatt fin uke
    klem

    SvarSlett
  11. å, fysøren. en lykkedag. e det muligt? Heldiggen.

    SvarSlett
  12. Drømmedag!!! herlig land å heldig du er. Så flotte gryter -ja klart de må brukes!!! Er ikke i tvil.

    Og alle de tekstilene... så gøy!! Virkelig mange skatter på en dag.

    Ha en fin dag.
    Klem

    SvarSlett
  13. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  14. jøje meg! du har jo trukket gulloddet! herlig. gratulerer.
    kanskje du kunne ha lyst til å gjøre en av Cathrineholm-sakene til premie i neste lotteri...? ;)

    flott platting dere har fått dere også!

    SvarSlett
  15. Jeg kjenner at jeg nesten må felle en tåre av misunnelse ! Så utrolig mye fint stoff, og en helt fantastisk fjør samling. Jeg dør nesten litt innvendig. Så heldig du er :D Godt at det kom i hendene på noen som setter pris på det ! :D

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails