torsdag 16. desember 2010

Middagstips.

Hadde håpet på stigende form, men den gang ei.
Kan vel gjerne se om en av mine favorittsupper, 
Indisk maissuppe vil hjelpe...
Den er iallefall veldig god synes jeg.


Sikkert velkjent suppe for de fleste, 
men for de som vil ha kommer oppskrift  her:

Indisk Maissupe 

3-4 kyllingfileter 
1 stor purre 
2 løk
1 rød paprika
2 bokser mais

1 liter vann 
2-3 buljongterninger
2 ts estragon
2 ts karri ekstra sterk
2 bokser creme fraiche.

Kok opp 1 liter vann med bujong, krydder og creme fraiche. Kyllingen skjæres i biter og stekes. Purre, løk og paprika skjæres også i biter og stekes mykt i smør. Alt has i gryta sammen med 2 bokser mais. 
(jeg bruker bare en boks mais, men dette ser en selv).

Vel bekomme! 


8 kommentarer:

  1. NAMMMMMM:))) Så fantastisk godt ut! God bedring:)

    SvarSlett
  2. Mmmmm..tusen takk for nydelig oppskrift. Denne skal jeg prøve en dag! Jeg elsker å få mattips (det gjør familien min også..hehe!). Så synd at du ikke er i form. Håper det bedrer seg til julen ringes inn og du kan roe ned med familien din!! Masse god bedring til deg fra meg :-)

    SvarSlett
  3. Nammenam den såg jo kjempegoe ud;-)

    SvarSlett
  4. Det hørtes godt ut! Takk for oppskrift:)
    Tror du den er for sterk for små barnemager?

    SvarSlett
  5. Kjempegod suppe, men jeg sløyfer maisen!

    SvarSlett
  6. Ang. stearinlysene, går knallfort og er veldig enkelt. Traktorlys æ jo ikkje feil...

    SvarSlett
  7. Måtte smile litt når jeg nå så dine to siste innlegg. Har nemlig akkurat den lampa på lilleguts rom, og maissuppa har jeg laget titt og ofte :)
    Så forøvrig ut som om du hadde fått mange lokale tips om hvor du kan få tak i den..

    Ha en strålende kveld! :)

    SvarSlett
  8. Jeg kjøpte lampa på en butikk som heter nr 9 i Sandefjord. Veldig fin butikk med god service, så du får dem helt sikkert til å sende den til deg, hvis du evt ikke får tak i den i ditt nærområde.

    God bedring forresten!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails