mandag 5. september 2011

Vær en kunstner.

Synes du det er gøy å blande farger?
Synes du det ser kjekt ut å male?
Er du kanskje en som meg som ser et bilde,
synes at det ser utrolig lett ut å male noe lignende selv,
men når du skal prøve går det hele rett vest?
Da bør du lese videre...


Maleaktivitet med barna på en søndag er kjempekoselig.
Barna synes det er stas, det samme synes mammaen.
Iallefall helt til oppryddinga. ;)

Tilbake til mitt tips:
1. Velg deg ut noen farger du liker.
Mal og bland på et lerret.


2. La det ligge igjen litt "overflødig" maling igjen på lerretet.
Dekk så det hele med plastfolie og dra litt i den




3. La det hele tørke natten over,
og ta så av plastfolien.
Voilà!




Barnas kunstverk får komme opp på veggen.
Mine puttes tilbake i skapet.
Er ikke alt som trenger komme ut av skapet...

Ha en strålende dag,
med eller uten kunstverk!

11 kommentarer:

  1. Gøy med maling, og kjekt med store skap.
    Mine skap er fulle av blant annet mammabilder. Men ungenes skal opp. DEt er regelen.

    KLem!

    SvarSlett
  2. Vet du - det er akkurat slik det er!! Jeg blir såååå inspirert mange ganger og tenker - HEY - det det så jo lett ut!! Hmm det er nok ikke det nei - noen har det bare i seg....
    Super kveld til deg :)

    SvarSlett
  3. WOW, så kult!
    For en hærlig struktur det ble i bildene...

    Ja, hehe...har nok tenkt det nok engang jeg å når jeg har sett disse abstrakte kunstverka. Hvor vanskelig kan det være, liksom? Men jeg har ikke prøvd sjøl, så har ikke pippling...So long..

    PS, kan jeg bruke disse bildene og linke inne på Foreldremanualen? Jeg er gjesteblogger der. Synes det var en god ide som fortjener og deles med flere...Siw

    SvarSlett
  4. Det var kjempe kult, kanskje jeg bruker ideen din på jobb.

    Klem

    SvarSlett
  5. Det var en bra aktivitet! Fine bilder dere laget!

    SvarSlett
  6. Så kult!! For ein kjempe ide det va :-)

    SvarSlett
  7. Nice ! :)
    Dette skal vi teste her hjemme! Nå har vi løpt mye med maling under føttene her da...hehe blir fint det også! ;)

    SvarSlett
  8. woow,det er det fineste!!
    takk for tipset!

    hvor tar du det fra,hæ? hææ??

    SvarSlett
  9. Så stilig! :) Takk for supert tips.
    Dette må jo prøves en dag :)

    SvarSlett
  10. Tøffe bileter! Har prøvd å få mi eiga dotter til å mala, men ho syns berre det var ekkelt. Får prøve igjen om ei stund:-)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails