tirsdag 19. februar 2013

Pippikjole

Jeg har sydd en kjole til Jenta mi på 3 år.
Det ble en pippikjole for de er så enkle å sy.
Grunnen til at jeg fikk lyst å sy igjen,
var at jeg fant det kuleste stoffet på IKEA.
Selv er jeg ganske så fornøyd, 
og når jeg kaller det Pippikjole er Vesla også fornøyd.




Er noen interessert i fremgangsmåte, 
eller sier det seg stort sett selv hvordan?
Denne er utrolig lett å sy så lenge en har mønster.

Jeg har forresten sydd to,
så om noen der ute er interessert i å kjøpe en lik kjole i str. 3-4 år,
så send meg en mail :) 

Ha en strålende tirsdagskveld! 


15 kommentarer:

  1. Wow, den var steinkul! Skikkelig stilig stoff. Kjekt å se at du er back in business med symaskinen. Klem fra meg:)

    SvarSlett
  2. Knalltøff! Likte godt mønstert ;-)

    SvarSlett
  3. Åh, denne var berre sinnsjukt stilig! :) Så utruleg kult stoff. Er det verkeleg IKEA? Eg må visst ha meg ei runde :)
    Skulle verkeleg slått kloa i den andre kjolen, for den er eg sikker på at min 3-åring hadde elska :) Og eg skulle sjølvsagt tilbydd deg noko hekla i retur som bytehandel, men så var det denne tida, då, som aldri strekk til.. No må eg berre designe i veg til boka :)
    Superfin kjole, i alle fall. Du er så flink :)
    Klem, KristiN

    SvarSlett
  4. Skikkelig tøff kjole!
    Skulle veldig gjerne hatt fremgangsmåte! :D - om du vil dele
    (lite som sier seg selv hos meg når det gjelder å sy klær - fortsatt ganske fersk...:)

    SvarSlett
  5. mønster/fremgangsmåte - vær så snill!!
    denne bloggen er en inspiratorisk magiklump for meg, alt du deler gjør meg så glad. og en slik kjole hadde jeg trengt å lage til toåringen min!

    alt godt,
    mia

    SvarSlett
  6. Utrulig stilig kjole då!! IKEA altså? Sku budd litt nærmare ja! Spanande å følgja deg vidare om det kjem fleir syprosjekt, er så kjekt å sjå kva andre syr:)) er jo så utrulig mykje fint ein kan lage! Og fine bilder frå jenterommet!!

    Ønsker deg ein finfin onsdag:)
    Klem fra meg!

    SvarSlett
  7. Guri! Nå ble jeg overrasket av at Ikea har slikt kult stoff! Pippi kjolen ble utrolig flott! Tipper det blir en stolt jente som bærer den :) Skulel ønske jeg kunne tredd en slik på Emiliam, hehe, får satse på at vi en gang får en jente. Er så mye finere ting å sy til de, synes jeg.

    Ha en flott onsdag!

    Silje

    SvarSlett
  8. Så flott kjole og for et herlig stoff!

    SvarSlett
  9. Kjemetøff kjole Som "nyfrelst" symamma så suger jeg til meg alle enkle syprosjekt, og føyer meg inn i rekken: Fremgangsmåte takk!

    SvarSlett
  10. Hva du kan!

    Ikveld skal jeg og mannen på stand up og ut å spise. Jeg har lengtet etter Friday's sin fajita i ukesvis, så dette skal bli kooos!

    Klem fra
    -Maia

    SvarSlett
  11. Sånne kjoler elsker jeg, og hadde til Iris når hun var litt mindre<3

    Kjempefiiin Pippi kjole, og heldigen du som kan:))

    SvarSlett
  12. JA, vil se hvordan! gjerne steg for steg - kjoler for dummies :D
    Usedvanlig kul! nå vil jeg og på ikea ;)

    SvarSlett
  13. Det stoffet hadde noe Marimekko over seg! Kul kjole!

    SvarSlett
  14. Hei på deg.
    Å, så flink du er!
    Herlig kjole i deilige farger :)
    Ønsker deg en riktig fin fin dag.
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett
  15. Kjempefin kjole! Digger det glade stoffet!:o)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails