tirsdag 2. april 2013

Reisetips noen?

Her var jeg igjen.
Vi har hatt en fantastisk påske omtrent uten tilgang til internett.
Ganske deilig i grunn.
Har dere hatt en fin påske?

Nå er det jobb igjen og travle hverdager,
men om en drøy uke reiser jeg og min bedre halvdel til København.
Bursdagstur for oss begge to.
Oh Lykke!



I den forbindelse trenger jeg din hjelp.
Vi har hele fredagen og lørdagen til å oppleve byen på.
Hva MÅ vi få med oss, hva BØR vi få med oss?
Og jeg lurer på om det finnes en god app til Android der jeg kan plotte inn butikker jeg vil besøke,
så legger den opp en god rute? Jeg er helt blank på slike ting. 
Mannen blir sikkert fornøyd om det ikke finnes en slik app...hehehe




Jeg lurer litt på å ta turen til Normann Copenhagen sin Flagship store.
Jeg har forstått den ligger et stykke utenfor byen, 
så derfor vurderer om det er verdt å bruke tid på det.
Noen erfaringer?
Bildene i dette innlegget er hentet derfra, 
og den ser jo ganske så fantastisk ut da.
Stilleben og Illums er også obligatorisk å besøke, kanskje retrovilla....
Har dere andre gode tips til butikker (interiør eller klær), severdigheter,
restauranter, kaffibarer eller noe helt annet så tar jeg gjerne i mot :)

Dette skal bli gøy!

14 kommentarer:

  1. Å, jeg elsker København! Mannen og jeg var der i februar, og jeg lengter allerede tilbake.

    Fine butikker finnes det flust av, men et must er Illums synes jeg. Og rett over gaten for det ligger Hay House (Denne avdelingen er finere enn Hay Cph etter min mening). Det ligger dessuten flere fine butikker i Strædet, parallellgata til Strøget, bl.a Kaiku. På Frederiksberg ligger Designdelicatessen, men det er stykke å gå fra sentrum.

    På tidligere turer til Køben har vi trasket fra butikk til butikk (til min manns store "glede";), men denne gangen hadde vi bestemt oss for at mat skulle være i fokus. Derfor kan jeg komme med tre anbefalinger:
    1) Tight - ligger sentralyt i en tverrgate til Strøget og har rimelige treretters menyer. Himmelsk burger! Den har fått terningkast 6 i en stor burgertest, og den anbefales virkelig. Veldig populært, så det lønner seg å booke bord på forhånd, sjekk hjemmesiden.
    2) Cafe Norden - ligger rett ved Illums/Hay House. Nydelig lunsj og store porsjoner. Veldig populært spisested uten mulighet for bordreservasjon, men bare man venter litt, blir det ledig bord. :)
    3) Toppen av kransekaka: Reef 'n Beef. Australsk restaurant med fantastisk god mat, hyggelig kelnere og avslappet atmosfære. Kobe-biffen... o'lalah! Beste biffen jeg har smakt. Omtrent verdt turen til Køben alene, hihi.

    Nei, nå ble jeg sulten av disse skriveriene om mat. #måtaenturpåkjøkkenet

    SvarSlett
  2. Forresten, det finnes en app som heter Stay. Der kan man plotte inn steder man vil besøke. :)

    SvarSlett
  3. oooh, velkommen hit :) GLEEED DEG! det er en drøm her nå, strålende sol og masse flott i vinduene. (dyrt å gå inn!)

    MEN, i Gammel kongevej (Frederiksberg) ligger det mange flotte butikker, (interiør, klær til alle, mat og diverse). Blandt annet Anton Dam og Dora.LItt rolig og koseligere område dette. Ellers er jo strøget kjent for de fleste. Ved havfruen er det en del forskjellige outlet butikker, Langeline heter det der (tog fra sentrum/Nørreport)

    Nordmann Copenhagen ligger ikke mer enn 15 min fra sentrum. Bruk http://www.rejseplanen.dk/ så får du directions.

    Hvis dere har tenkt å spise litt også snakker de fleste veldig varmt om Madklubben, det er flere resturanter, men dette finner ut på nettet. Evt. kan det være verdt en tur på Madhallen (rett bak Nørreport st).

    phu, det var det jeg kom på i farten.
    God tur og kos dere :)

    SvarSlett
  4. Jeg heier også på Stilleben og Hay, og ikke minst en deilig champagne brunch på cafe norden. Vi snakker høytidelig men likevel avslappet sted med nyyyydelig mat!
    Hvis du er fan av sushi, kan et måltid på Sticks&Sushi på Tivoli Hotel, anbefales! Kult lokale og fantastisk sushi pluss litt til! :)
    Kos dere!!!!!!!!
    Klem fra Carina

    SvarSlett
  5. Så gøy med kjærestetur! Nyt det:)
    Å ta turen ut til Louisiana er å anbefale hvis du har litt interresse for kunst..
    :)

    SvarSlett
  6. Heldiggriser :-) Så kjekt! Eg ville tatt frukost på Cafe Norden (rett vedsidan av Illums) og så ville eg tatt turen bort til Hay, som er i 2 og 3 etasje rett ved Cafe Norden igjen... Og sidan det er kjæreste tur... tørr eg foreslå erotisk museum?

    God tur!

    SvarSlett
  7. Åh så heldige :)
    Jeg er veldig glad i Illums jeg da, ta lunsjen på taket der med bobler :)

    Fin start på uken, fine du :)

    klem&smil

    SvarSlett
  8. Va i Købehavn i palmehelgå!:) me va fra fredag te mandag og sko gjerna vert lengre:) Holde på å lage et reiseinnlegg nå, som om du kikke innom bloggen min de neste dagane så kan du se det:)

    Illums bolighus og Magasin va der mye kjekt, og akimbo og kaiku bla. Komme ikkje på alle nå.. Mat, Halifax har perfekt burger, cafe norden har kjempegod kyllingsanwich og lemonade, paludans bok cafe e perfekt.

    SvarSlett
  9. My Favorites : Cafe Royal er stedet for nydelig lunch, like ved Illums og Royal Christiania. Stillben er en kjempefin liten interørbutikk som også ligger like i nærheten (sentralt på Strøget). Lousianna er fantastsisk som søndagstur.

    SvarSlett
  10. Jeg har ingen tips, men god tur!

    SvarSlett
  11. Så koselig med kjærestetur! Me var i København i juni i fjor på ein mini bryllaupsreise. Ein heilt hærlig by! Vil tilbake!!<3 Og då vil eg vera lenger enn bare ei helg. Me budde ganske nære Tivoli. Om dere skal spise på Tivoli anbefaler eg å reservere bord i god tid for då me var der var alt fullbooka! Men absoluttverd eit besøk, ein fantastisk plass, akkurat som ein liten landsby midt i byen.

    Me gjekk mykje i butikker og kikka, til mannens store glede', hehe;-) Om du går ei sidegate og to frå Ströget finner du mange kjekke butikker. Bl.a. Kaiku, Retro Villa, Fannymia, Liebe, Kirk, Grønnlykke(her har dei mange fine stoff i alle farger i 2.etg.). Elles vil eg anbefale Lisbeth Dahl, søstrene Grene og Stof2000 for deg som liker å sy;-) alle i og rundt Ströget.
    God tur!!:-)

    SvarSlett
  12. vi skal også til København denne helgen! Middag på NOMA på lørdag, oioioi som jeg gleder meg! Ellers blir det shopping, vandring, Tivoli...
    Illums, HAY, og Stilleben er faste innslag. Vurderer også Normann Copenhagen sin flagship-butikk. Outletene på Langelinie er supre, masse klær fra kjente danske merker til billige priser.
    Masse kule bruktbutikker i Nørrebro. Både klær og ting og tang.
    Cappucinoen på Cafe Europa (rett ovenfor Illums) er blant de beste jeg har drukket. Inkludert i Italia.
    Kos deg, kanskje vi sees? Hehe.

    SvarSlett
  13. jeg har laget et innlegg med noen tips til hva man kan gjøre i køben :-)

    http://minstilmittliv.blogspot.dk/2013/01/kbenhavn-i-mitt.html

    og Normann Copenhagen er absolutt verdt et besøk - og det ligger ikke alt for langt vekk fra sentrum. Du kan faktisk gå fra byen - hvis du vil. Masse fine butikker og cafeér langs Østerbrogade - alternativt kan du ta buss.. :-)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails