fredag 14. februar 2014

Barn, innredning, klær og leker….strøtanker.

Det er noe med ting og klær til barn som appellerer til meg.
Barnerommene er de morsomste rommene å innrede, 
og jeg ser mer på barneklær, enn på klær til meg selv.
Det er noe eget med barneklær, 
og jeg kan falle pladask for et barneklesplagg rett som det er.
Nå trenger jo barna oftere klær og utstyr enn oss voksne også, 
siden de vokser ut av plaggene rett som det er 
og klærne slites mye mer.



Når det er sagt så prøver jeg å ikke skjemme bort barna.
Leker får de utrolig sjelden av oss. De får så mye leker av andre i familien til jul og bursdager,
slik at jeg føler ikke at de behøver å få leker av oss også. Huset bugner snart over av leker.
Av og til føler jeg meg litt kjip som gir gaver de faktisk trenger til jul og bursdag, 
enten det er sengtøy, klær, sko, luer eller votter.
Jeg føler at det ikke er så mange foreldre i dag som gjør det lengre,
og at prislappen på gavene bare stiger og stiger. 
Meget mulig jeg tar feil….jeg håper det.


Likevel når innredning av et barnerom står for tur, 
eller når de trenger nye klær, da er netthandelen god å ha. 
Jeg storkoser meg med å finne både sengtøy, tapeter, 
tepper, innredning og oppbevaring til barnerommet. 
Og når barna trenger nytt tøy, så er det en delt følelse der en del av meg sukker for enda flere penger fyker ut vinduet, mens en annen del fryder seg over å handle nye pene klær til barna.
Som regel trenger ikke dette koste skjorta. 
Jeg er god på å spotte tilbud og kanskje finne billigere alternativer til de dyreste tingene. Samtidig så handler jeg det jeg synes er fint uavhengig fra hvilket merke det kommer fra.
 Jeg har også en øvre grense for hva jeg er villig til å betale for et plagg eller en ting til barnerommet.

På nettsiden Lekmer.no finner du det meste til barna.
Både møbler og tekstiler til barnerommet, barneklær, sko, babyutstyr samt leker i fleng. Bildene er en collage med ting jeg har funnet på denne siden.
Så greit å ha alt samlet på en plass. 
Her finner du noe i alle prisklaser og de har ofte gode tilbud.
Sånt liker jeg, og at de fører merket Färg och form er også et trekkplaster i mine øyne,
da de har så mye fint til barnerommet. 


Hva synes dere om å gi ting barna trenger til bursdags- og julegaver?

Innlegget er et redaksjonelt samarbeid med lekmer.no,
men alt innholdet i bloggposten er mine egne meninger.

2 kommentarer:

  1. Hei,
    Kom innom bloggen din da vi begynte å bygge i 2011. Og har følgt den siden.
    Angående gaver så de trenger, så er ikke våre små troll så store ennå, 2 og 4. Men til jul og bursdag har de fått ting de trenger av oss. Enten det har vært sko, eller klær eller seng. Synes det er en ypperlig anledning til å gi de de utstyret og tingene de trenger, og har faktisk fått endel de har trengt av familie også. Liker ikke det kjøpepresset som er i forbindelse med jul og dels bursdag. Og gruer med til årene som kommer.

    Hege

    SvarSlett
  2. Føler veldig på det samme som deg ang gaver. Ungene her får nyttige gaver til jul og bursdager. Men man føler jo nesten at man er litt kjip når man hører hva andre smeller til med i gaver. Men her fortsetter vi med praktiske og nyttige gaver, Får det av mange andre i familien også. Veldig fornøyd med det :)

    fin uke videre til deg!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails